Kymenlaakson Jäte toteutti loppuvuonna 2025 asiakastyytyväisyystutkimuksen, johon vastasi ennätykselliset 6 142 asiakasta. Tutkimus toteutettiin tänä vuonna kokonaan sähköisesti – aiempina vuosina kysely on tehty kirjeitse. Kyselyssä arvioitiin muun muassa jäteasemapalvelut, jätteenkuljetukset, asiakaspalvelu, laskutus ja yhtiön kokonaismielikuva.

Kokonaisarvosana oli 4,2 / 5, mikä kertoo vahvasta luottamuksesta palveluihimme. Asiakkaiden mielikuvissa korostuvat hyvin toimiva jätehuolto sekä luotettava ja ystävällinen palvelu.

Missä onnistuimme erityisen hyvin?

  • Jäteasemien palvelu arvioitiin erinomaiseksi: henkilökunnan osaaminen ja palvelualttius sekä asioinnin sujuvuus saivat kiitosta.
  • Jätteiden keräys ja tyhjennys toimivat luotettavasti ja ajallaan.
  • Asiakaspalvelu koetaan ystävälliseksi ja asiantuntevaksi.

Kehityskohteitamme ovat kyselyn mukaan mm. sähköisten asiointipalveluiden käytettävyys sekä hinnoittelun perusteiden ymmärrettävyys.

Kiitos kaikille vastaajille arvokkaasta palautteesta! Tuloksia hyödynnetään kehitystyössä, jotta asiointi olisi jatkossa entistä helpompaa ja sujuvampaa.