Jäteastialle voi tilata pesun Kouvolassa, Iitissä ja Kotkassa

Jätehuoltomääräysten mukaan biojäteastiat tulee pestä vähintään kahdesti vuodessa, loppujäteastiat vähintään kerran vuodessa ja muut jäteastiat tarvittaessa, likaavaa jätettä keräävät vähintään kerran vuodessa. Astiat voi pestä itse, mutta tarjolla on myös maksullinen pesupalvelu. Kymenlaakson Jäte tarjoaa maksullista jäteastioiden pesupalvelua Kouvolan, Iitin ja Kotkan taajamissa kahdesti vuodessa: keväisin ja syksyisin. Tänä keväänä pesut alkavat huhtikuussa ja jatkuvat …

Sähköinen asiointipalvelumme uudistui

Kymenlaakson Jäte Oy:n kotitalousasiakkaille ja taloyhtiöille suunnattu sähköinen asiointipalvelu on uudistunut. Tavoitteena on ollut tehdä asioinnista entistä nopeampaa ja vaivattomampaa. Lisäksi jätteenkuljetusasiakkaiden asiointimahdollisuuksia on laajennettu. Sähköisessä asiointipalvelussa voi hoitaa muun muassa jäteastioiden tyhjennyksiin ja laskutuksiin sekä ekomaksuihin liittyviä asioita. Lisäksi voi kysyä lajittelusta sekä antaa palautetta jäteasemista ja ekopisteistä. Vain olennaiset kysymykset näkyvillä Vanhassa asiointipalvelussa …

Asiakasrekisterissä tietoliikennehäiriöitä

Jätehuollon asiakasrekisterissä on tällä hetkellä tietoliikennehäiriöitä, joiden vuoksi jätteenkuljetuksiin ja laskutuksiin liittyvien muutosten tekeminen voi viivästyä. Koska järjestelmä toimii normaalia hitaammin, myös puhelinlinjat voivat ruuhkautua. Häiriöiden syytä selvitetään parhaillaan. Mikäli asiasi ei ole kiireellinen, käytä sähköistä asiointia, niin hoidamme asiasi, kun rekisteri toimii taas normaalisti. Pahoittelemme häiriöstä mahdollisesti aiheutuvaa haittaa.

Puhelinpalvelut avoinna jatkossakin arkisin kello 9–15

Kymenlaakson Jäte on kokeillut kesäkuusta asti lyhyempää aukioloaikaa puhelinpalveluissaan. Jätteenkuljetusten asiakaspalvelun, ekomaksujen laskutuksen sekä jäte- ja lajitteluneuvonnan puhelinpalvelujen aukioloaikaa on lyhennetty tunnilla päivän alusta ja lopusta. Nyt kokeilu on päätetty vakinaistaa. Puhelinpalvelut ovat avoinna jatkossakin arkisin kello 9–15. Muutoksen taustalla on osaltaan verkkoasioinnin suosion kasvu. Puhelinpalvelujen aukioloaikaa lyhentämällä nettisivujen kautta lähetetyt verkkolomakkeet saadaan nopeammin käsittelyyn.

Puhelinpalveluissa voi olla ruuhkaa 26.–27.9.

Jätteenkuljetusten asiakaspalvelu palvelee torstaina ja perjantaina 26.–27.9. rajoitetusti henkilökunnan koulutuksen vuoksi. Paikalla on tavanomaista vähemmän henkilökuntaa, joten puhelut voivat ajoittain ruuhkautua. Torstaina ja perjantaina kannattaa suosia sähköistä asiointia. Sähköisessä asioinnissa voit mm. liittyä jätteenkuljetuksiin, tehdä osoitteenmuutoksen, tilata ylimääräisen tyhjennyksen tai pyytää taukoa tyhjennyksiin. Asiakaspalveluumme voit olla yhteydessä myös sähköpostitse: asiakaspalvelu(at)kymenlaaksonjate.fi.

Ekomaksulaskuja Haminaan

Haminan kaupunki päätti vuonna 2017, että kotitaloudet alkavat maksaa erillistä ekomaksua 1.2.2018 alkaen. Sitä ennen vastaava maksu oli ollut lisättynä jäteastian tyhjennyshintaan perusmaksun nimellä. Ekomaksu on jätelakiin perustuva jätehuollon perusmaksu. Jokaisesta asunnosta peritään ekomaksu kerran vuodessa. Ekomaksun laskuttaa Kymenlaakson Jäte Oy. Vuoden 2019 ekomaksu hieman edellisvuotta pienempi Tämän vuoden ekomaksujen laskutus alkaa syyskuussa. Kotitaloudet saavat …

Muovipakkauskeräyksen palvelutilaukset ruuhkautuneet

Mahdollisuus järjestää muovipakkauksille kiinteistökohtainen keräys Kouvolassa ja Iitissä on kiinnostanut kovasti taloyhtiöitä ja asukkaita. Sähköisiä yhteydenottoja on tullut kesän aikana paljon. Valitettavasti tilauksia ei ole ehditty käsitellä yhtä nopeasti kuin niitä on tullut. Tilausten käsittelyssä on viivettä. Pahoittelemme viivettä.

Jätteenkuljetusten asiakaspalvelu on ruuhkautunut

Jätteenkuljetusten asiakaspalveluun on tullut poikkeuksellisen paljon yhteydenottoja heinäkuun alusta asti. Puhelinlinjat ovat ruuhkautuneet. Myös soittopyyntöihin, sähköposteihin ja sähköisen asioinnin kautta tulleisiin yhteydenottoihin vastaamisessa on viivettä. Ruuhkautuminen johtuu Kouvolan ja Iitin jätteenkuljetusten uusista tyhjennysreiteistä. Useilla asiakkailla jäteastian tyhjennyspäivä ja -viikko ovat vaihtuneet. Jäteastian tyhjennys voi tilapäisesti viivästyä reittimuutosten vuoksi. Osalla reiteistä on havaittu ongelmia, joita parhaillaan …

Puhelinpalvelut voivat ruuhkautua 30.–31.1.

Jätteenkuljetusten asiakaspalvelu palvelee keskiviikkona ja torstaina 30.–31.1. rajoitetusti henkilökunnan koulutuksen vuoksi. Paikalla on tavanomaista vähemmän henkilökuntaa, joten puhelut voivat ajoittain ruuhkautua. Keskiviikkona ja torstaina kannattaa suosia sähköistä asiointia. Sähköisessä asioinnissa voit mm. liittyä jätteenkuljetuksiin, tehdä osoitteenmuutoksen, anoa muutosta tyhjennysväliin tai pyytää ylimääräistä tyhjennyskertaa tai taukoa tyhjennyksiin. Asiakaspalveluumme voit olla yhteydessä myös sähköpostitse: asiakaspalvelu(at)kymenlaaksonjate.fi.

Puhelinpalvelut sulkeutuvat perjantaina klo 14

Kymenlaakson Jäte Oy:n puhelinpalvelut sulkeutuvat perjantaina 30.11. poikkeuksellisesti jo klo 14. Jäteasemat ja Keltakankaan jätekeskus palvelevat normaalien aukioloaikojensa mukaisesti. Poikkeuksellinen aukioloaika koskee seuraavia palveluita: jätteenkuljetusten asiakaspalvelu ja laskutus ekomaksulaskutus lajittelu- ja jäteneuvonta yhtiön puhelinvaihde Asiakaspalveluun, laskutukseen ja neuvontaan liittyvissä asioissa voit käyttää sähköistä asiointia tai ottaa yhteyttä sähköpostitse: asiakaspalvelu(at)kymenlaaksonjate.fi ekolaskutus(at)kymenlaaksonjate.fi neuvonta(at)kymenlaaksonjate.fi